شما اینجا هستید

اخبار » ریزش آوار در پاکدشت ۳کارگر زیر آوار گرفتار شدند
گروه : اخبار

سه کارگر محبوس شده زیر آوار حادثه ریزش آوار در پاکدشت

مدیرعامل هلال احمر استان تهران از ریزش آوار در پاکدشت و گرفتار شدن سه کارگر زیر آوار خبر داد.

نادی نیوز: شاهین فتحی در گفتگو با مهر از ریزش آوار در روستای قلعه نو املاک پاکدشت خبر داد و افزود: این حادثه ساعت ۱۰ صبح رخ داد و ۳ کارگر در حال کار زیرآوار گرفتار شدند.

وی از زنده بودن یک کارگر خبر داد و گفت: ۲ نفر دیگر را تا آواربرداری و دسترسی به آنها نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

دادستان پاکدشت: ترک فعل دستگاه ها در حادثه ریزش آوار در پاکدشت محرز شود برخورد می کنیم

محمد حسن پور ظهر شنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران در خصوص ریزش ساختمان در روستای قلعه نو املاک بخش مرکزی پاکدشت اظهار کرد: متأسفانه دو کارگر در این حادثه دلخراش فوت کردند.

وی با بیان این که این امر با توجه به اخطارهای دهیاری در خصوص توقف ساخت و سازهای غیر مجاز قابل قبول نیست، گفت: با دستگاه‌ها و افراد مسئول و خاطی و مالک در این پرونده برخورد شدید صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت به اهمیت دستگاه قضا به این پرونده اشاره کرد و گفت: در این پرونده با متخلفان هیچگونه مماشات انجام نمی‌شود و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حال رسیدگی تکمیلی به این پرونده هستیم و در صورت احراز ترک فعل توسط دستگاه‌ها و مسئولین ذی ربط اقدامات قانونی در چارچوب تعقیب متخلفین انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت گفت: سازه نامناسب ساختمان باعث ریزش و فوت دو کارگر اتباع و یک کارگر دیگر زنده از زیر آوار خارج و تحویل اورژانس شد.

شایان ذکر است که ساختمان سازی صنعتی است که طبق آمار حدود ۱۳ درصد اشتغال مستقیم ایجاد می کند، اما در سال های اخیر به تنهایی ۴۰ تا ۵۰ درصد حوادث حین کار را شامل شده است. اینجاست که رعایت اصول ایمنی و HSE در ساختمان سازی اهمیت پیدا می کند. همچنین بخشی از حوادث، مانند حوادثی که برای کارگران غیر مجاز رخ می دهد بعضا در آمارها نمی آید. و ساخت و سازها به دلیل شرایط موقت و حتی اشتغال یک روزه ای که برای کارگران ایجاد می کند بیشترین سهم را در اشتغال کارگران غیر مجاز میان همه مشاغل دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی