شما اینجا هستید

آذربایجان شرقی » ابراهیم رئیسی “خادم الرضا” شهید جمهور ایران شد

آخرین سفر استانی ابراهیم رئیسی ناتمام ماند

به گزارش نادی نیوز: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب ایران که صبح روز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی رفته بود پس از افتتاح این پروژه، در بازگشت از این سفر بر اثر سقوط هلی کوپتر حامل خود و همراهانش شهید شد.

بالگرد حامل رئیس جمهور که افرادی دیگر از جمله وزیر امور خارجه امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی سوار بر آن شده بودند، پس از ارتفاع گرفتن و حرکت به سمت مسیر بعدی در میانه مسیر به دلیل مه گرفتگی شدید منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط شده و با انفجار مخزن سوخت بالگرد به صورت کامل از بین رفت.

گفتنی است این حادثه که حدودا در ساعت ۲تا۳ ظهر در منطقه ورزقان آذربایجان اتفاق افتاد، به دلیل مرتفع و صعب العبور بودن آن قسمت از ورزقان دسترسی به محل حادثه را بسیار سخت  کرده بود.

به دلیل عدم دسترسی و ارتباط با بالگرد و افرادی که در آن قرار داشتند تیم های عملیاتی دولتی و هلال احمر کشور ساعات زیادی را در این محدوده در حال جست و جو و بررسی بودند، تا اینکه صبح روز ۳۱ اردیبهشت ماه به محل دقیق این حادثه رسیدند، مشخص شد تمامی مسافران این بالگرد از قبیل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور وزیر امور خارجه امام جمعه تبریز استاندار آذربایجان شرقی و تیم محافظ رئیس جمهور و خلبانان و مهندس پرواز این بالگرد به شهادت رسیده بودند.

 

علاوه بر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، امیر علی عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این پرواز حضور داشتند که به همراه چند نفر دیگر، از جمله محافظان و کادر پرواز، جان خود را از دست دادند و شهید شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی