شما اینجا هستید

اجتماعی » مجلس شورای اسلامی دوازدهم آغاز به کار کرد
نویسنده : علی شاهیان

آغاز به کار دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی

به گزارش نادی نیوز: صبح روز دوشنبه هفتم خرداد ماه سال جاری مراسم آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و پس از تلاوت قرآن مجید و قرائت متن پیام رهبر معظم انقلاب مراسم تحلیف ۲۹۰ نفر از نمایندگان در حضور وزرای دولت دوازدهم و مسئولین کشوری و لشکری و مسئولین بین المللی برگزار شد.

مسئولین حاضر در مراسم مجلس شورای اسلامی

از افراد حاضر در مراسم آغاز به کار مجلس، غلامرضا محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به همراه اعضای کابینه دولت سیزدهم، سید حسن خمینی،عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش،حسین سلامی فرمانده کل سپاه،محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان،محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری،احمد رضا رادان فرمانده نیروی انتظامی و دیگر مسئولین کشوری و لشکری میتوان نام برد که از ابتدا در این مراسم حضور پیدا کردند.

دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در حالی شروع به کار می کند که چند روز از حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیات همراه و شهادت آنها می گذرد، ابتدای راه خود وظیفه مهم و سخت تایید و رای اعتماد به وزرای دولت جدید را در پیش دارد. ضمن اینکه مصوبات و تصمیمات برجای مانده از دوره قبل نیز در دستور کار قرار خواهد داشت.

لازم به ذکر است آغاز به کار این دوره نیز پس از ادای سوگند و انتخاب رئیس و هیئت رئیسه، رسما کار خود را آغاز خواهند کرد و مانند ادوار گذشته پیگیر مشکلات مردم در حوزه های انتخابیه نمایندگان و بررسی وضعیت کشور در حوزه های مختلف داخلی و خارجی خواهند بود.

گفتنی است بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یکی از افراد حاضر در مراسم افتتاحیه مجلس رئیس جمهور است.

از آنجا که رئیس جمهور کشورمان اخیرا در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی به مقام شهادت نائل شدند، در این جلسه افتتاحیه جای خالی شهید آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید کشورمان و شهید حسین امیر عبدالهیان را با قاب عکس این شهدا و گل پر کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی