شما اینجا هستید

اخبار » محمد جواد ظریف پس از ششتایی شدن به دولت برگشت !!!

نادی نیوز : محمد جواد ظریف معاون مستعفی دولت پزشکیان استعفای خود را پس گرفت. ظریف به مدت ۱۰ روز معاون راهبردی پزشکیان بود.

محمد جواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور پس از معرفی کابینه پیشنهادی پزشکیان با انتشار متنی گله مندانه از معاونت راهبردی دولت پزشکیان استعفا داده بود.

پس از همراهی ها و کمک های مهم ظریف در به پیروزی رسیدن مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری پیشین او اعلام قصدی برای تصدی و تقبل وزارت در دولت جدید نخواهد داشت.

محمد جواد ظریف در انتخابات

با این حال مسعود پزشکیان در اولین انتصابات خود محمد جواد ظریف را به سمت معاون راهبردی دولت منصوب کرد.

استعفای محمد جواد ظریف پس از ده روز از دریافت حکم انتصاب

در بهبوهه انتخاب و تهیه لیست وزرای پیشنهادی برای ارائه به مجلس برای کسب رای اعتماد پس از ارائه لیست به مجلس محمد جواد ظریف پس از درج متنی در شبکه اجتماعی توییتر تلویحا استعفای خود را از معاونت راهبردی اعلام کرد.

اما تایید یا عدم پذیرش استعفای ظریف توسط پزشکیان اعلام نشد.

گفتنی است مسئولیت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری هم توسط رئیس جمهور به ظریف سپرده شده بود.

حالا پس از کسب رای اعتماد کامل لیست کابینه دولت از مجلس و جلسه رهبر با اعضای دولت و رئیس جمهور محمد جواد ظریف استعفای خود را پس گرفته و به دولت برگشت.

ظهر روز سه شنبه ششم شهریور محمد جواد ظریف با درج متنی در حساب توییتر خود اعلام کرد که کار خود را در دولت با عنوان معاون راهبردی رئیس‌جمهور ادامه خواهد داد.

متن استعفای محمد جواد ظریف

پیام محمد جواد ظریف در توییتر پس از بازگشت به دولت

متن پیام جدید محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر سابق

امروز اعضای دولت در شرایطی به ملاقات مقام معظم رهبری رفتند که بالاترین حضور بانوان و اقوام و مذاهب در هیئت دولت نشانگر صداقت و شجاعت رئیس جمهور محترم در عمل به وعده‌های انتخاباتی بود که امیدوارم به همین شکل ادامه یابد و وفاق ملی بر پایه توسعه انسان محور و مردم بنیاد حاصل آن باشد.

بنده و همکارانم در شورای راهبری و کمیته‌ها افتخار داریم که نزدیک به ۷۰ درصد وزرا و معاونین رئیس جمهور و بسیاری از معاونین وزرا و سازمان‌ها نتیجه پیشنهادهای کارشناسی این روند شفاف و مشارکت‌پذیر بود. انشاءالله با رفع کاستی‌ها این روش نهادینه گردد.

پس از پیگیری‌ ها و رایزنی‌های مدبرانه ریاست محترم جمهوری و با دستور کتبی ایشان، با توکل بخدا و امید به همراهی و راهنمایی مردم بزرگوار، انجام وظیفه در معاونت راهبردی رئیس جمهور را ادامه خواهم داد.

از حضور دیرهنگام در دیدار رهبری پوزش می‌خواهم.

تصویر متن پیام توییر محمد جواد ظریف

استعفاعای محمد جواد ظریف ۵+۱

ظریف ۵ بار سابقه استعفای دیگر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دارد.

ظریف در کتاب خاطراتش با نام پایاب شکیبایی جزئیات ۵ بار استعفای خود در سال‌ها ۹۲ تا ۱۴۰۰ را روایت کرده است!

کتاب محمد جواد ظریف

متن بخش مربوط به استعفاهای ظریف در کتابش:

نخستین بار که تا مرز کناره‌گیری پیش رفتم، در سفر نخست آقای رئیس جمهور به نیویورک در سال ۱۳۹۲ بود، برخی مشاورین آقای رئیس جمهور بدون هماهنگی تلاش کرده بودند نشست وزرای خارجۀ پنج به‌اضافه یک و ایران را به نشست سران تبدیل کنند.

دومین بار طرحی پیرامون کمیته نیاز‌های هسته‌ای کشور بدون هماهنگی با وزارت امور خارجه برای زمامداران کشور فرستاده شده بود، که گفتگو‌ها را پیشاپیش محکوم به شکست می‌کرد.

سومین نوبت به‌دنبال شکایت از بی‌توجهی سایر وزارتخانه‌ها به بایسته‌های بنیادین سیاست خارجی و به‌ویژه در ارتباط با ناهماهنگی در پیوند‌های با روسیه بود که انجام وظیفۀ وزیر امور خارجه را برهم ریخته بود. ناگفته نماند که وزارت امور خارجه برای دفاع از پیوند‌ها با روسیه وارد شده بود.

نوبت دیگر، بر سر سفر بشار اسد در اسفندماه ۱۳۹۷ بود.

کناره‌گیری بعدی مربوط به فعالیت‌های دیپلماتیک ما برای شکست دادن تلاش آمریکا برای بازگرداندن قطعنامه‌های شورای امنیت در برابر ایران در تابستان و پاییز ۱۳۹۹ بود.

آقای پوتین یک پیشنهاد مطرح کرده بود که به‌نظر وزارت امور خارجه می‌بایست با روش دیپلماتیک با آن برخورد می‌شد.

در شورای‌عالی امنیت ملی و در دولت با لحنی تند مخالفت کردند، که توهین به وزارت و وزیر امور خارجه بود، پس از آن تقاضا کردم از حضور در هیئت دولت معاف شوم، که موافقت نشد.

ششتایی شدن استعفاهای محمد جواد ظریف

به اذعان شخص محمدجواد ظریف که پنج بار در دولت های حسن روحانی استعفا داده است که هیچکدام مورد پذیرش قرار نگرفت، استعفای او از معاونت راهبردی دولت پزشکیان ششمین استعفای او بود که آن را پس گرفت به پست خود بازگشت.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی