شما اینجا هستید

اجتماعی » همایش شیرخوارگان حسینی ۱۴۰۳ در پاکدشت برگزار شد + عکس

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در پاکدشت همزمان با شهرها و روستاهای کشور

به گزارش نادی نیوز: همایش شیرخوارگان حسینی سوگواره و آئینی معنوی است که یادآور مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) است و همه ساله در روز جمعه اول محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی در پاکدشت با حضور مادران به همراه فرزندان شیرخواره همزمان با ۸۵۰۰ نقطه در سراسر کشور و ۴۵ کشور جهان برگزار شد.

مادرانی که سر بندهای مزین شده به نام مبارک باب الاحوائج شش ماهه کربلا، «حضرت علی اصغر (ع)» را بر پیشانی دردانه‌های خود بسته بودند و با امام خود عهد و پیمان بستند تا فرزندان خود را نذر ظهور منجی عالم کنند.

این همایش به طور ویژه برای مخاطبان طرح «قرار زیارت» برنامه‌ریزی شده بود و مادرانی که فرزند کمتر از یک سال داشتند در این آئین معنوی حضور یافتند و با امام خود ندای لبیک سر دادند.

مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرستان پاکدشت ۲۲ تیر ۱۴۰۳ همزمان با اولین جمعه محرم میزبان اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی شد.

همایش شیرخوارگان حسینی یادآور کودکان مظلوم غزه

از نکات دیدنی مراسم اجتماع امسال شیرخوارگان حسینی پاکدشت، یادآوری ظلم و ستمی بود که به کودکان مظلوم فلسطینی در غزه می‌شود و مصلای پاکدشت شاهد همدردی مادران پاکدشتی با مادران غزه بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیشتر در بیانیه‌ای اظهار داشت:

زنان مسلمان و مؤمن ایران اسلامی همراه با دیگر زنان و مادران در کشورهای اسلامی و برخی از کشورهای جهان که با الگوگیری از شیر زنان کربلا، دامان خود را مهد پرورش عاطفه و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت و عاشورای حسینی قرار داده‌اند، در اولین روز جمعه ماه محرم الحرام هماهنگ با ستادهای مردمی در تمامی مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و مراکز زیارتی گرد هم می آیند.

امسال با همدردی با مادران غزه «همایش شیرخوارگان حسینی و سوگ ناله‌های کودکان غزه» را با شکوه هرچه تمام تر برگزار و ضمن گرامیداشت یاد شیرخواره اباعبدالله الحسین (ع)، تسلای دل مادران به سوگ نشسته کودکان مظلوم غزه خواهند بود.

همایش شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی