شما اینجا هستید

اخبار » بازی با جان مردم به قیمت صرفه‌جویی در برق پاکدشت

صادق شاهیان نطنزی: شامگاه گذشته و دقایقی پس از برخورد سخت خودرو پژو آردی به قسمت فوقانی تریلی به محل این حادثه در محور غرب به شرق (پیش از میدان پارچین) بلوار امام رضا علیه‌السلام پاکدشت رسیدیم و پس از اطلاع‌رسانی به مسئولان محلی، خبر را بر روی خروجی کانال پیام‌رسان نادی نیوز منتشر کردیم. این در حالی بود که هر لحظه احتمال انفجار و آتش‌سوزی خودرو پژو افزایش می‌یافت. رئیس شورای اسلامی شهر پاکدشت که در صحنه حاضر بود در گفتگو با راننده تریلی برای حرکت‌دادن این خودرو سنگین و باز کردن محور  تلاش داشت؛ اما راننده برای کارشناسی راهور نگران بود.

تصویر ثبت شده نادی نیوز از نبود روشنایی محور امام رضا (ع) پاکدشت در شامگاه اول دی 1401

تصویر ثبت شده نادی نیوز از نبود روشنایی محور امام رضا (ع) پاکدشت در شامگاه اول دی 1401

دراین‌بین رئیس شورا قصد داشت تصاویر تصادف را ثبت کند که با کمبود نور و روشنایی مواجه شد و با کمک نور گوشی‌های همراه حاضران صحنه، تصاویری ثبت شد و این مسئول بلافاصله با رئیس اداره برق شهرستان پاکدشت ارتباط تلفنی برقرار کرد و اعلام شد «روشنایی محور» تحویل شهرداری شده است.

تصویر ثبت شده نادی نیوز از تصادف در محور امام رضا (ع) پاکدشت در شامگاه اول دی 1401

تصویر ثبت شده نادی نیوز از تصادف در محور امام رضا (ع) پاکدشت در شامگاه اول دی 1401

بخشنامه کاهش 50 درصدی روشنایی و متهم کردن شهرداری

پس از انتشار این خبر، «حمیدرضا شیخ‌ویسی» شهردار پاکدشت با برقراری تماس با تحریریه نادی نیوز به خبرنگار ما گفت: در خصوص موضوع روشنایی محور امام رضا علیه‌السلام در شهر پاکدشت با رئیس اداره برق پاکدشت تماس داشتم و به اطلاع فرماندار نیز رساندم. محور را ما تحویل گرفتیم و روشنایی آن نیز تأمین است؛ اما ریاست اداره برق شهرستان حدود چهار روز گذشته بخشنامه‌ای را صادر داشت دال بر اینکه 50 درصد روشنایی باید کاسته شود؛ اما شهرداری این اقدام را انجام نداد و دستور دادم روشنایی محور اصلی کم نشود.

«شیخ‌ویسی» افزود: اداره برق در دو رو اخیر به‌صورت یکی در میان چراغ‌های محور را خاموش کرد و در واقع هم بخشنامه داده و خود نیز روشنایی را کاهش داده است و متأسفانه در خصوص کاهش روشنایی شهر فرافکنی شده است.

شهردار پاکدشت با ابراز گلایه نسبت به اداره برق این شهرستان افزود: ما لطف کردیم محور را تحویل گرفته و روشنایی را تأمین کردیم، بخشنامه زدند که 50 درصد کاهش روشنایی صورت گیرد، ما انجام ندادیم، خودشان قطع کردند و امشب در تاریکی تصادف می‌شود، بعد شهرداری متهم می‌شود.

این مسئول آمادگی داشت بخشنامه موردنظر اداره برق را جهت انتشار در اختیار قرار دهد که عنداللزوم توسط نادی نیوز منتشر خواهد شد.

تصویر ارسالی شهروندخبرنگار پاکدشتی در روز جمعه دوم دی 1401

تصویر ارسالی شهروندخبرنگار پاکدشتی در روز جمعه دوم دی 1401

فراموشی روشنایی شهری شاه‌کلید امنیت

بر اساس این گزارش، نکته قابل‌تأمل اکنون که اشاره به آن خالی‌ازلطف نیست، گزارش چاپی ما در شماره شهریورماه گذشته «تهران پارسه» با تیتر «یکی بود یکی نبود» است که بر ضرورت و نقش مهم نور و روشنایی شهری به‌عنوان شاه‌کلید امنیت، تأثیر خاموشی بر افزایش جرایم و ناامنی تأکید داشتیم؛ اما ظاهراً به فراموشی رفته و خواب زمستانی غالب شده است.

ظهر امروز و هم‌زمان با تنظیم این خبر، شهروند خبرنگار پاکدشتی با ارتباط با تحریریه و ارسال تصاویری، از استقرار خودرو اداره برق این شهرستان در محور امام رضا علیه‌السلام و مشغول بودن برای برداشتن برخی چراغ‌ها و کاهش 50 درصدی روشنایی این محور ترانزیتی خبر داد. خبرنگار ما نیز با حضور میدانی صحت این را بررسی و تأیید کرد.

آنچه مسلم است هرچند این اقدام اداره برق برای صرفه‌جویی در برق است؛ اما پرواضح است که کاهش روشنایی این محور پرتردد ترانزیتی کشور خطرات جانی و مالی مردم و خودروها را در شب‌ها افزایش خواهد داد و اقدام نسنجیده‌ای‌ است که امید است مسئولان ارشد شهرستانی نسبت به رفع خطر این محور اقدام عاجلی داشته باشند.

انتهای خبر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی