شما اینجا هستید

اخبار » افزایش عمر لنت ها با استفاده به موقع از ترمز

با استفاده به موقع از ترمز به افزایش عمر لنت ها کمک کنیم

به گزارش پایگاه خبری نادی نیوز: بسیاری از قطعات خودرو ها مصرفی هستند یعنی به مرور زمان از کار افتاده می شود و باید تعویض شود  و با توجه به هزینه ها رانندگان همیشه می خواهند بدانند که چگونه می توانند عمر قطعات  را افزایش دهند یکی از آن قطعات لنت ترمز خودرو ها می باشد که جزء اقلام پر مصرف است حال ما می خواهیم نکاتی را به شما بگوییم تا عمر لنت خودرو افزایش یابد.

نکاتی برای بهبود ترمزگیری و افزایش عمر لنت ترمز

  • گردش هوا به صورت کامل حول مجموعه دیسک و کلیپر باعث خنک شدن لنت و در نتیجه افزایش عمر آن میشود.
  • در بسیاری از موارد ناکارایی ترمز به دلیل عوض نشدن روغن ترمز است.به طور مثال روغنی با دمای جوش ۴۰۰ درجه سانتیگراد ، پس از یک سال استفاده، دمای جوش آن به ۳۰۰ درجه سانتیگراد میرسد که نتیجه آن، تبخیر در مانورها و ترمزگیری های شدید و کارایی نامناسب سیستم ترمز است. همچنین تبخیر روغن ترمز به ایجاد حالت قفلی خفیف به واسطه نیروی پسماند ناشی از فشار بخار روغن می انجامد که همانند این است که راننده پدال را فشار دهد و نگه دارد .این موضوع باعث استهلاک زود هنگام لنت میشود.
  • هرگز لنتهای آزبستی یا غیرآزبستی را جایگزین لنتهای نیمه فلزی نکنید، مگر اینکه تامین کننده قطعات اجازه این تعویض را بدهد. لنتهای آزبستی یا غیرآزبستی ساکت تر از لنتهای نیمه فلزی هستند ولی همانند لنت های نیمه فلزی تحمل گرما را ندارند. بنابراین در صورت جایگزینی غیرمجاز لنت های آزبستی یا غیرآزبستی به جای لنت های نیمه فلزی، به دلیل حرارت بالا شاهد کاهش عمر لنت و از بین رفتن سریع آن خواهیم بود.

با استفاده به جا و به موقع از سیستم ترمز خودرو میتوانیم از از بین رفتن لنت ها تا حد زیادی جلوگیری کنیم و به این وسیله میتوانیم از خطرات به بار آماده در تصادفات به سبب خراب بودن لنت ها جلوگیری کنیم.

با ما همراه باشید نادی نیوز ندای آگاهی

انتهای خبر/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی