شما اینجا هستید

اجتماعی » تغییر فرماندار پاکدشت واقعیت یا شایعه؟

تهران پارسه _ صادق شاهیان نطنزی: پس از کش‌وقوس‌های فراوان، در ابتدای اسفندماه سال گذشته «محسن اردستانی» با حکم استاندار وقت «محسن منصوری» به‌عنوان سرپرست فرمانداری پاکدشت منصوب شد و سه ماه بعد (در پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری) «احمد وحیدی» وزیر کشور، پیشنهاد استاندار وقت تهران را پذیرفت و حکم رسمی فرماندار پاکدشت امضا و ابلاغ شد. اما هنوز یک سال از این انتصاب فرماندار این شهرستان سپری نشده و بلافاصله پس از انتصاب و معرفی استاندار جدید تهران، یک منبع آگاه از تغییر فرماندار پاکدشت به نادی نیوز خبر داد. این منبع آگاه خبر فوق را از راهروهای استانداری شنیده بود و اعلام کرد: صحبت‌ها درباره معرفی فردی به نام «حسین پیری» توسط یک نماینده مجلس بود.

پس از دریافت این خبر با «محسن اردستانی» فرماندار پاکدشت گفتگو داشتیم و در پاسخ به ما درباره انتصاب فرماندار جدید گفت: خیر، ما اطلاعی نداریم و تا لحظه آخر قرص و محکم کارها را انجام خواهیم داد.

پس از تکذیب این خبر از سوی فرماندار پاکدشت، سراغ «فرهاد بشیری» نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی رفتیم و دراین‌خصوص به ما گفت: باید از استاندار سؤال کنید.

در ادامه از نماینده پاکدشت در خانه ملت در خصوص نامه‌ای که چندی پیش با امضای وی در شبکه‌های اجتماعی برای پیشنهاد فردی به نام «حسین پیری» پرسش داشتیم که این‌گونه پاسخ داد: در حال حاضر نمایندگان مجلس دراین‌خصوص دخالتی ندارند و آن نامه قبل از تعیین دخالت‌نکردن نمایندگان در انتصاب بوده است. قبلاً در انتخاب و انتصاب استانداران هم از نمایندگان طبق فرمی نظرخواهی می‌کردند؛ اما در حال حاضر رویه به این صورت نیست. در ادامه «فرهاد بشیری» پرسش ما در خصوص «نظرخواهی استاندار جدید تهران از نماینده پاکدشت برای فرماندار جدید» را این‌گونه پاسخ داد: اکنون همانند گذشته نیست که طبق فرم خاصی نظرات نمایندگان و برای انتخاب استانداران منتقل شود؛ بلکه با تشخیص وزارت کشور است. این مسئول افزود: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود نکردن نمایندگان به این مسائل، تصمیم‌گیرنده وزارت کشور است.

اما فراتر از نگاه‌های سیاسی انتخاب و انتصاب، آنچه که به نظر نادی نیوز می‌رسد، اینجاست که استاندار تهران  اگر در نظر دارد فرماندار پاکدشت یا هر شهرستانی را تغییر دهد، باید توجه داشته باشد که انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و اعتماد افکار عمومی و مردم نسبت به انتخابات و نظام نباید دچار خدشه شود. استاندار تهران باید بینش انقلابی در پیش گیرد و حداقل از اکنون تا پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی از انتصاب‌های شبه‌دار هر فرمانداری که حتی کمی نزدیک به نامزد احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد، کاملاً پرهیز کند. در مصداق حال حاضر که پاکدشت است، درست یا غلط گمانه‌ها بر روی «حسین پیری» برای صندلی فرمانداری بود، استاندار تهران اگر چنین قصدی را دارند باید بداند که مردم این شهرستان این فرد را منتسب به کاندید احتمالی دور بعد انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌دانند و اولویت مسئولان باید در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و به نفع آحاد مردم باشد و خود را برای جریان‌ها و احزاب سیاسی خرج نکنند تا با اعتماد مردم و استقبال افکار عمومی، انتخابات هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

 انتهای خبر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی