شما اینجا هستید

اجتماعی » تولید ۷.۵ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه نفت تهران

به گزارش نادی نیوز به نقل از تسنیم حامد آرمانفر در حاشیه آیین خشت‌گذاری شهدای پالایشگاه نفت تهران با اشاره به ناترازی بنزین، اظهار داشت: پالایشگاه نفت تهران به طور متوسط ۶٫۵ میلیون لیتر در روز تولید دارد و با توجه به شرایط کشور تا ۷٫۵ میلیون لیتر در روز نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: در صورتی که پروژه CCR پالایشگاه نفت تهران راه‌اندازی شود تأثیر بسزایی در کیفیت و کمیت محصول تولیدی خواهد داشت و در حدود ۵٫۱ میلیون لیتر میزان تولید بنزین افزایش می‌یابد و مطابق استاندارهای یورو می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در ادامه گفت: پیش‌ از این که میزان بنزین مصرفی کشور ۱۰۰ میلیون لیتر بود نزدیک به ۱۰ درصد بنزین کشور توسط پالایشگاه نفت تهران تأمین می‌شد.

آرمان فر تصریح کرد: در حال حاضر اگر پالایشگاه‌های کشور با تمام توان و ظرفیت به تولید بپردازند روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود در صورتی که میزان مصرف روزانه بنزین در کشور به دلیل عدم کنترل و افزایش مصرف به ۱۴۰ میلیون لیتر رسیده و در نتیجه شاهد ناترازی بنزین هستیم.

وی با اشاره به افزایش مصرف بنزین ابراز داشت: این عدم کنترل مصرف فشار مضاعفی را به پالایشگاه‌ها وارد می‌کند و پالایشگاه نفت تهران نسبت به سایر پالایشگاه‌ها به دلیل مجاورت با پایتخت با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار بشکه برای مرکز و شمال کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در پایان با بیان اینکه  اولویت نخست پالایشگاه تولید است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید به‌درستی انجام می‌شود، اما در انتقال فرآورده با مشکلانی مواجه هستیم زیرا که بیشتر تولید در جنوب کشو و انتقال آن به مرکز و شمال و شرق کشور تا حدودی دشوار است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی