شما اینجا هستید

اجتماعی » حرکت عظیم اربعین، به برکت خونِ سلیمانی‌هاست

به گزارش نادی نیوز به نقل از ابنا ، زائران اباعبدالله الحسین(ع) از سرتاسر جهان، خود را به بزرگترین اجتماع بشری رسانده‌اند تا بار دیگر حماسه بزرگ اربعین را رقم بزنند.

خبرگزاری ابنا نیز همگام با دیگر راویان این رویداد بی‌نظیر، حضور رهپویان راه بهشت در مسیرهای منتهی به کربلای معلی را روایت می‌کند.

در ادامه سلسله گفت‌وگوهای ابنا با زائران از کشورهای مختلف، گفت‌وگویی داشتیم با دکتر نورالدین شیرین رئیس تلویزیون قدس ترکیه و از فعالان شاخض شیعه در این کشور که به تشریح ابعاد حماسی این رویداد عظیم پرداخت.

وی در خصوص آموزه‌های مکتب اربعین گفت: اربعین یعنی؛ وفای به حضرت رسول اکرم(ص) به این جهت که فرموده‌اند: «حسین منی و انا من حسین». مبارزه امام حسین(ع) جهانی است و در همه زمان‌ها و در همه مکان‌ها ساری و جاری است؛ «کل یوم عاشورا و کل أرض کربلا».

یاران دیروز امام حسین(ع) معلوم و مشخص بوده و هستند و امروزه یاران آن حضرت، همان کسانی هستند که در حرکت خود به سوی او «لبیک یا حسین(ع)» می‌گویند. این لبیک‌گویان مثل اهل کوفه، علمدار امروزِ امام حسین(ع) را تنها نخواهند گذاشت. دیروِز می‌گفتیم «ندای هل من ناصر ینصرنی، لبیک یا خمینی» و امروز هم «لبیک یا خامنه‌ای» می‌گوییم. این یعنی عَلَم امام حسین(ع) در دستان یکی از نوادگان امین ایشان قرار دارد.

اربعین، تجدید عهد با امام حسین(ع) و رهبر جریان مقاومت است. برخی ادعا می‌کنند که اربعین سیاسی نیست، این فهم در مکتب امام حسین(ع) هیچ جایی ندارد و این حرف از گلوی شیطان بیرون می‌آید. مبارزه امام حسین(ع) در تمام جهات سیاسی بوده و اربعین صرفا گریه برای امام حسین(ع) نیست؛ گرچه مهم‌ترین نشانه حُبّ امام حسین(ع) است، ولی فهم مبارزه امام حسین(ع)، گریه بر حضرت را جهت داده و باعث رشد و تعالی انسان و جامعه اسلامی می‌شود.

وی در ادامه در خصوص جانفشانی‌های مجاهدان مکتب حسینی گفت: این خاکی که ما در آن قدم برمی‌داریم (خاک عراق) با بزرگ‌ترین مصیبت تاریخ رو به رو شد و این مصیبت در عراق و سوریه یکی از بزرگ‌ترین مصیبت های جهان اسلام بود و گروه‌های تکفیری به دنبال قتل عام شیعیان وحذف اماکن مقدس آنها در سراسر جهان بودند.

اکر فداکاری مجاهدان جبهه مقاومت نبود امروزه 30 میلیون انسان لبیک‌گویان به سمت امام حسین(ع) حرکت نمی‌کردند. اگر امروز اربعین در جریان است به برکت خون حاج قاسم سلیمانی‌ها و ابومهندس‌ها است.

این سئوال مطرح است که وفای ما به این ایثارگران چه خواهد بود؟ همان‌هایی که سینه‌های خود را در مقابل دشمنان سپر کرده و جانبازی‌ها کردند. به خاطر داشته باشیم که دین اسلام مکتب وفاست و مکتب حضرات معصومین(ع) بهترین مکتب آموزش وفای به عهد است. جایی که وفای به عهد نباشد، اسلام و اهل بیت(ع) نیز وجود نخواهد داشت. اگر این وفا در درس‌ها و موزه‌های ما وجود دارد، پس وفای ما به خون شهدای مقاومت این است که آن‌ها را یاد کرده و این حرکت عظیم که با خون آن‌ها آبیاری شده را خوب فهمیده باشیم.

ورود به اربعین باید با سلام به حاج قاسم سلیمانی و یاران او و شهدای مقاومت باشد. برای مثال اگر در نماز، احکامی وجود دارد، به نظر من در جریان حرکت اربعین نیز «سلام به شهدای مقاومت و حاج قاسم سلیمانی» جزو احکام اربعین است و اگر انجام نشود، باید این کار اعاده شود.

نورالدین شیرین در تشریح رویکرد سیاسی مقاومت گفت: توجه داشته باشید که در مکتب مقاومت، اسلام همان سیاست و سیاست همان اسلام است و «لبیک یا حسین» و «لبیک یا خامنه‌ای» همان دین اسلام و مکتب امام حسین(ع) است. دقت کنید جنگ آمریکا و صهیونیسم و استکبار با چه کسانی است؟ این استکبار با کسانی سر جنگ دارد که دین واقعی اسلام و مکتب حسینی را دارند. اگر دیروز امام حسین(ع) و یارانشان برای برپایی مکتب اسلام جان خود را فدا کردند امروز هم باید طرفداران مکتب مقاومت از همه توانشان برای اعتلای این جبهه جهانی استفاده کنند.

وی با تاکید بر حمایت از جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی افزود: به من به عنوان مدیر یکی از تلویزیون‌های ترکیه این را می‌گویم و از کسی هراس ندارم و آشکار می‌گویم که جمهوری اسلامی ایران حرم است و باید این حرم از طرف همه عاشقان مکتب امام حسین(ع) حمایت شود و همگی در طرفداری از این حرم، وظیفه شرعی دارند. البته منظور از جمهوری اسلامی فقط منطقه جغرافیای ایران نیست، بلکه تفکر اسلامی و نظام اسلامی و شیعی است. اربعین جبهه بین‌المللی برای پاسداری از مکتب سیدالشهداء(ع)، سرباز شدن در جبهه امام حسین(ع) و لبیک به آن حضرت برای زنده نگه داشتن این مکتب است.

لبیک یا حسین یعنی من با تمام خانواده و تمام دارایی‌هایم در خدمت مکتب خواهم بود، اگر دیروز حضرت با علی اصغر خود برای اسلام فدا شد، من نیز باید با تمام دارایی و فرزندان خود در خدمت این مکتب باشم.

نورالدین شیرین با اشاره به موضوع دشمن‌شناسی نیز اضافه کرد: اگر با آمریکا و رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی دشمن نباشیم، دشمنی با یزید هم معنی ندارد. یزید هزاران سال قبل مُرد و این‌ها یزیدهای روزگار ما هستند که باید در مقابل آن‌ها ایستاد.

مهم‌ترین نماد ایستادگی در برابر استکبار همان دست بریده سردار سلیمانی و بدن پاره پاره او و یارانش است که همه ما آن را دیدیم. ای کسی که امام حسین(ع) را دوست داری، باید بوسه به آن دست بریده بزنی و به آن سلام کرده و احترام بگذاری. اگر هر روز یا حسین(ع) می‌گویی باید هر روز مرگ بر آمریکا و اسرائیل هم بگویی. اگر با استکبار مبارزه می‌کنی یعنی این که در جنگ خیبر حضوری داری و در جبهه امام حسین(ع) حضوری داری.

مدیر تلویزیون قدس ترکیه در پایان افزود: به اذن‌الله روزی فرا خواهد رسد که پرچم امام حسین(ع) بر بالای کاخ‌های مستکبران برافراشته خواهد شد. هرچقدر مبارزه استکبار علیه مکتب حسینی و اسلام بیشتر می‌شود، یعنی ما به آرمان‌های خود نزدیک‌تر شده‌ایم. / انتهای پیام

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی