شما اینجا هستید

اجتماعی » حل مشکل کمبود بلیط نیازمند ورود دستگاه‌های نظارتی

به گزارش نادی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: این روز‌ها پیدا کردن بلیط هواپیما- قطار- اتوبوس برای مردم تبدیل به مشکلی جدی شده است. به صورتی که وقتی برای خرید بلیط به سایت‌های مجاز مراجعه می‌شود در برخی مسیر‌ها تا چند هفته آینده هیچ بلیطی وجود ندارد.

این درحالی است که برخی گزارش‌های مردمی حاکی از این است که از روش‌های دیگر نظیر مراجعه حضوری به فرودگاه یا دفاتر خدمات مسافرتی با قیمت بیشتر خرید بلیط امکان پذیر است.

این موضوع نشان می‌دهد افراد سودجو و سوداگر در شبکه فروش بلیط هواپیما- قطار- اتوبوس فعال هستند و از مسیر‌های غیرقانونی این کار را انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد حل این مشکل نیازمند ورود جدی دستگاه‌های نظارتی است.

چند روز پیش مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با تایید کمبود بلیط در ناوگان حمل و نقل کشور گفته بود: عرضه و تقاضای بلیط با یکدیگر هماهنگ نیست و میزان تقاضا بالاتر از عرضه است.

وی همچنین اظهار کرده بود: سکو‌های مجازی فروش بلیط کار‌هایی انجام می‌دهند که نظارت برای آن‌ها صورت نگیرد. اکنون آرامش تا حدی به بازار برگشته، اما رضایت‌بخش نیست. البته در بخش ریلی این مشکلات کمتر و در حوزه هوایی با مشکلات بیشتری مواجه هستیم.

بذرپاش همچنین با تایید سوداگری در بازار بلیط حمل و نقل کشور گفته تلاش می‌کنیم که بلیط ها به مصرف‌کننده نهایی برسد و با سوداگرانی که سود‌های کذایی می‌گیرند برخورد جدی شود.

کمبود بلیط در ناوگان حمل و نقل کشور در حالی وجود دارد که اکنون در پیک سفر‌ها نیستیم و سفر‌ها شرایط عادی را سپری می‌کنند.

حالا با این شرایط جلوگیری از اقدام سودجویان در مسیر اخلال در بازار بلیط ناوگان حمل و نقل کشور برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی را می‌طلبد تا دیگر شاهد جولان سوداگران در این حوزه نباشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی