شما اینجا هستید

اجتماعی » شور حسینی با رفتار حسینی زیباتر می‌شود

 نادی نیوز،مهران تقی زاده مژدهی: در ایام سوگواری سیدالشهدا، مردم با شور و شعور حسینی که هیئت‌های مذهبی در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا راه می‌اندازند و البته خیلی از هیئت‌ها برای خدمت به عزاداران حسینی نذورات خود را در هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی پخش می‌کنند؛ در این میان ما عزاداران حسینی ضمن شور حسینی باید رفتار حسینی هم داشته باشیم.
البته رفتار حسینی ابعاد گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها رعایت نظافت در اطراف هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی است.
این روزها در اطراف ایستگاه‌های صلواتی و هیئت‌ها پس از مراسم عزاداری صحنه‌های زیبایی را نمی‌بینیم این یعنی برخی از ما عزاداران حسینی، شور حسینی داریم اما متاسفانه رفتار حسینی نداریم.
رفتار حسینی یعنی ظرف نذوراتی را که از هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی دریافت می‌کنیم در کوچه و خیابان رها نکنیم، بلکه آن‌ها را در اولین سطل زباله یا مکانی که هیئت‌ها تدارک دیده‌اند بیندازیم.
رعایت این نکته قطعا سوگواری سیدالشهداء را برای خیلی‌ها بسیار زیباتر می‌کند، برای آن پاکبانان شریف شهرداری که وظیفه نظافت دارند، برای آن بانیان عزیز نذورات، برای ساکنانی که در اطراف آن زندگی می‌کنند و رهگذرانی که از آن خیابان و کوچه عبور می‌کنند.
پس بهتر است این رفتار حسینی را همچون شور حسینی در خودمان تقویت کنیم چرا که اینگونه ارزش‌های معنوی و اخلاقی را بهتر درک خواهیم کرد.
رفتار حسینی همانند شور حسینی ابعاد مختلفی دارد که در جای خود به آنان می‌پردازیم.
یک تلنگر! عزاداران عزیز حسینی یادمان باشد:
برای هر زباله‌ای بر روی زمین می‌افتد قامتی خم می‌شود تا آن را بردارد، خستگی بر تن مسئولان هیئات می‌ماند‌.
محله‌های زیبای شهر، دیگر زیبایی سابق را ندارند.
پس بیایید اگر سطل زباله‌ای هم‌ نبود، اگر مقدور بود همراه خود کیسه زباله کوچکی داشته باشیم تا بتوانیم شهر زیباتر و تمیزتری داشته باشیم و البته که نباید نسبت به اطراف خود بی تفاوت باشیم.
هیات‌های محترم نیز باید برای جلوگیری از این رفتار و کنش اجتماعی قبل از برپایی تدابیر لازم را در نظر گیرند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی