شما اینجا هستید

اجتماعی » عاشق اسلام و سرزمین خویش بود

به گزارش نادی نیوز: امیرحسین نوجوان که در زمان کوتاهی آموزش های نظامی را طی کرده بود  در بوکان مشغول به دفاع از اسلام و سرزمین مادری شد، در شب یازدهم شهریور ماه سال ۱۳۶۴ گروهک وابسته به ضد انقلاب کومله به بوکان حمله  کرد و امیر حسین که به مقابله با آنان شتافته بود، از ناحیه شکم و پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در راه اسلام وسرزمینش جانش را فدا کرد .

شهید امیرحسین آقا خانی فرزند فتح الله دراولین روز بهار سال ۱۳۴۹ به دنیا آمد، او شور و شوق به فراگیری علم و دانش داشت به گونه ای که دوره های تحصیل را با موفقیت و درخشش تمام طی کرد، اما همین که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی آغاز شد حدیثی دیگر را آغاز کرد و همانند خیلی از جوانان عاشق آن روزها، حدیث شور و عشق، فداکاری و ایثار را با عمل خود نشان داد .

امیر حسین در پایگاه مالک اشتر تهران بود و او دوره آموزش نظامی را همانند درس و تحصیل خیلی برسرعت و موفقیت سپری کرد و به منطقه بوکان درغرب کشور اعزام شد، شاید برای دوستان و همرزمان امیر حسین جای تعجب و سوال بود که چطور یک نو جوان توانسته در مدت دو ماه تعلیمات نظامی را به خوبی فراگیرد.

امیر حسین آقا خانی با رفتارو فداکاری خویش نشان داد که درس عشق را چه زیبا و نیکو آموخته است و در مقابل دشمن ایستادگی کرد پیکر این شهید والا مقام در مزار شهدای ده امام شهرستان شهید پرورپاکدشت به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی