شما اینجا هستید

اجتماعی » عیب ها را اول در خودمان بعد همسرمان جستجو کنیم

به گزارش نادی نیوز_مهران تقی زاده مژدهی: ویژگی های شخصیتی همه ما انسان ها چه از نظر رفتاری و چه از نظراخلاقی فقط دو ویژگی دارد یا مثبت و یا منفی است، که زن و مرد هم ندارد و قطعا این خوبی ها و بدی ها در زندگی مشترک ما  تاثیر خواهد داشت.

در واقع همه ما یکسری ویژگی های “خوب” و یکسری ویژگی های” بد” داریم که باید حواسمان باشد خوبی هاو حسن ها را تقویت کنیم وبدها  و عیب ها را اصلاح  کنیم ولی متاسفانه گاهی اوقات عیب های خودمان را فراموش می کنیم یا اصلا نمی بینیم و آن را به طرف مقابل نسبت می دهیم که این کار در زندگی مشترک بسیاری از ما اتفاق می افتد، عیب های فردی ما بی تاثیر در زندگی مشترکمان نیست و خیلی وقت ها فکر می کنیم عیب از همسرمان است مثلا مردها در ابراز احساس خیلی وقت ها خلاقیت ندارند و از آنجایی که همسرشان از این بی توجهی رنج می برند در مقابله با همسرش، او هم بی توجهی می کنند و این مردها هستند که فکر می کنند همسرشان دیگر علاقه ای به آنها ندارند، در صورتی که رفتار همسرش بخاطر عیب خود مرد است .

قطعا زن ها هم عیب هایی دارند که موجب این سوء تفاهم می شود، مثلا زن ها خواسته های خودشان را بدون در نظر گرفتن احوالات همسر و بدون مقدمه بیان می کنند و از آنجایی که خواسته در زمان مناسبی بیان نشده مرد هم مخالفت می کند آن وقت است که زن ها می گویند همسرم من را درک نمی کند در صورتی که اگر در زمان مناسب درخواستش را بیان کند، قطعا همسرش قبول خواهد کرد.

برای درک بهتر یک داستان قدیمی که شاید شنیده باشید باهم می خوانیم: “مردی متوجه شد شنوایی همسرش کم شده است و نمی‌خواست همسرش مطلع شود. به این دلیل، نزد دکتر خانوادگی‌شان رفت و مشکل را با او درمیان گذاشت. دکتر گفت: برای اینکه بتوانی دقیق‌تر به من بگویی که میزان شنوایی همسرت چقدر است، آزمایش ساده‌ای را انجام بده و جوابش را به من بگو! در فاصله ۴ متری او بایست و با صدای معمولی، مطلبی را به او بگو. اگر نشنید، همین کار را در فاصله ۳ متری تکرار کن! بعد در ۲ متری و به همین ترتیب تا بالاخره جواب بدهد.آن شب همسر مرد در آشپزخانه سرگرم تهیه شام بود و او در اتاق نشسته بود. مرد فکر کرد الان فاصله ما حدود ۴ متر است بگذار امتحان کنم. سوالش را مطرح کرد جوابی نشنید بعد بلند شد و یک متر به سمت آشپزخانه رفت و دوباره پرسید و باز هم جوابی نشنید. بازهم جلوتر رفت سوالش را تکرار کرد و باز هم جوابی نشنید. این بار جلوتر رفت و گفت:” شام چی داریم؟” و همسرش گفت: عزیزم برای چهارمین بار دارم میگم ماکارونی داریم!”

گاهی بد نیست نگاهی به درون خودمان بیندازیم شاید عیبهایی که تصور می‌کنیم در همسرمان وجود دارد در وجود خودمان است، پس باید حواسمان باشد هر گاه اختلاف و مشکلی در زندگی مشترک ما رخ داد ابتدا در درون خودمان به دنبال علت و عیب باشیم نه در همسرمان و با این کار خیلی از مشکلات به خودی خود حل خواهد شد.

انتهای خبر/

  1. سهیل

    بله درسته برای من دقیقا پیش امده اول فکر کردم مشکل از همسرم ولی مشکل خودم بودم .
    باز هم از این مطالب آموزنده بگذارید.

    • admin

      سلام. تشکر از توجه شما. بله حتما

  2. مینا

    با سلام مطلب خوبی هستش لطفا بخشی رو برای این گونه مطالب اختصاص بدهید

    • admin

      سلام
      تشکر از توجه شما. بله حتما

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی