شما اینجا هستید

اجتماعی » پاکدشت فاقد بیمارستان تامین اجتماعی است
گروه : اجتماعی , اخبار

به گزارش نادی نیوز به نقل ازایرنا،  محسن اردستانی روز چهارشنبه در جلسه مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تولید کنندگان مستقر در شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت گفت: این شهرستان از ۶ هزار واحد تولید، ۶ شهرک صنعتی و سه لکه صنعتی برخوردار است و استقرار این تعداد واحد، پاکدشت را به یکی از مناطق مهم صنعتی استان تهران تبدیل کرده است.
وی افزود: نزدیکی این شهرستان به پایتخت، واقع شدن در مسیر محور امام رضا(ع) و وجود فرصت‌های شغلی پایدار باعث شد تا پاکدشت از نرخ رشد جمعیت ۳.۸ برخوردار شود و تنها ۸۵ هزار نفر بیمه شده اصلی در آن سکونت داشته باشند.
فرماندار پاکدشت اظهارداشت: یکی از مشکلات شهرستان پاکدشت در حوزه کارگری، عدم استقرار مراکز درمانی و بیمارستان تأمین اجتماعی است و این امر باعث شده تا ۸۵ هزار بیمه شده اصلی و خانواده‎‌های آنان برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و مجبور باشند برای دریافت این خدمات به تهران و شهرهای اطراف عزیمت کنند.
اردستانی تصریح کرد: امروز که دشمنان قسم خورده نظام برای مقابله بامردم ایران به جنگ ترکیبی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی روی آورده و در این مسیر انواع فشارها و تحریم‌های اقتصادی را بر ایران اسلامی تحمیل کرده‌اند، کارگران که در طول مبارزات انقلابی، دوران هشت سال دفاع مقدس و تمامی عرصه‌ها در صحنه تولید حضور داشتند، سربازان و افسران خط مقدم مقابله با این جنگ هستند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی گفت: طی یک سال گذشته و به منظور رفع مشکلات و موانع پیش روی تولید کنندگان، ۲۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۴۸ مصوبه در شهرستان پاکدشت برگزار شده که ۷۵ درصد این مصوبات در شهرستان اجرایی و مشکلات تولید کنندگان رفع شده است.
فرماندار پاکدشت افزود: این شهرستان فرصت‌های شغلی پایداری برای افراد جویای کار ایجاد کرده و به جرأت می‌توان گفت هیچ بیکاری در شهرستان حضور ندارد مگر آن که خود تمایلی به کارکردن نداشته باشد، همین امروز حتی ۲ هزار نفر متقاضی کار نیز می‌توانند در واحدها تولیدی متعدد این شهرستان مشغول به کار شوند.
وی تصریح کرد: شهرک های صنعتی مستقر در پاکدشت به منظور پذیرایی از تولید کنندگان به زیرساخت‌هایی از جمله آب و برق به ویژه در آستانه ورود به فصل گرم سال نیاز دارند؛ ضمن این که تردد صاحبان صنایع در محور امام رضا(ع) به دلیل حجم بالای ترافیک با مشکلاتی همراه است که امید می‌رود در سایه توجه ویژه دولت سیزدهم و تکمیل کمربندی جنوبی، این مشکل نیز برطرف شود.
اردستانی اظهار داشت: شاید از نظر قانونی نتوان حقوق کارگران را افزایش داد ولی می‌توان با توسعه مشاغل خانگی برای خانواده کارگران و حمایت از آنان می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی آنان را برطرف کرد.
در پایان این مراسم از کارگران نمونه و تولید کنندگان برتر شهرستان پاکدشت تقدیر شد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی