شما اینجا هستید

آذربایجان شرقی » پهباد جاسوسی اسرائیل پس از بی آبرویی ساقط شد

پهباد جاسوسی اسرائیل شناسایی و منهدم شد

نادی نیوز: بار دیگر دشمنان کشور با پهباد جاسوسی اسرائیلی دست راه تجاوزگری را در پیش گرفتند.

تنها کمتر از یک هفته پس از پاسخ کوبنده ولی سطحی ایران نسبت به تجاوزگری قبلی رژیم منحوس صهیونیستی و حمله موشکی به سفارت کشورمان در شهر دمشق پایتخت کشور سوریه نمی گذرد که رژیم غاصب اسرائیل برای چندمین بار دست به جاسوسی و ماجراجویی های ادامه دار خود در خاورمیانه زد. در ساعات ابتدایی صبح روز جمعه آخرین روز فروردین ماه سال جاری در آسمان شهرهای اصفهان و تبریز پهباد های کوچک و به اصطلاح ریز پرنده های اسرائیلی وارد حریم هوایی کشورمان شد.

این نفوذ نافرجام پس از مدت کوتاهی با هوشمندی پدافند هوایی و سیستم هوشمند ضد نفوذ و تجاوز هوایی مواجه شد و در زمان کوتاهی پس از شلیک سیستم دفاعی سامانه پدافندی کشورمان این ریزپرنده ها نابود شدند. لازم به ذکر از که صدای شلیک و انفجار ناشی از نابودی این ریزپرنده ها در حومه این شهر ها شنیده شد که با واکنش های مردم و انتشار کلیپ های مربوط به آن در فضای مجازی همراه بود.

ریزپرنده یا پهباد کوچک چیست؟ پهباد جاسوسی اسرائیل از چه نوع پهبادی بود؟

ریز پرنده نوعی هواپیمای بدون سرنشین یا پهپاد محسوب میشود که در اندازه های کوچک و بسیار کوچک ساخته میشود.

معمولا وزن ریز پرنده ها به چند گرم میرسد و اندازه آنها از چند سانتیمتر تجاوز نمیکند. عموم ریز پرنده ها عمود پرواز بوده به سبک باگرد میباشند. تعداد پروانه ها نسبت به اندازه پرنده متفاوت است. شعاع پرواز با توجه به کار کرد ریزپرنده ها متفاوت است ولی از چند ده متر تجاوز نمیکند. ریز پرنده در امور مختلفی همچون نظامی، علمی ، تفریحی، تجسسی و اکتشافی استفاده می شود.

در بعضی مواقع دیده شده که پهبادهای کوچک را هم ریز پرنده می نامند که یک نظر اشتباه است و با ریزپرنده همخوانی ندارند. پهباد جاسوسی اسرائیل از انواع ریز پرنده یا همان کوادکوپتر های چند سانتیمتری بود که به آسانی منهدم شد.

 

ساعده شاکری – نادی نیوز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی