شما اینجا هستید

اخبار » اطاعت از فرمانده نظامی در یک مملکت اسلامی یعنی جهاد در راه خدا

به گزارش نادی نیوز: قاسم اصغری تمام زندگی اش را وقف خانواده خود کرده این را همه افراد خانواده او می گویند شاید به این خاطر چنین اعتقادی دارند که قاسم بعد از آنکه کارنامه سال اول دبیرستان را با نمرات عالی گرفت به خاطر مشکلات اقتصادی خانواده ، درس را رها کرد و در ارتش جمهور اسلامی ایران مشغول به کار شد .

سال های کودکی و نوجوانی قاسم قبل از انقلاب سپری شد در تمام آن سالها پدر برای مبارزه با مشکلات اقتصادی خانواده و برای امرار معاش  از این شهر به آن شهر می رفت و کارش را تغییر می داد آخرین بار هم بعد از انقلاب به تهران آمد تا شاید بتواند به کار با درآمد مناسب مشغول شود ، اما مشکلات تمامی نداشتند .

قاسم سال شصت و پنج سال اول دبیرستان را تمام کرد و بخاطر مشکلات اقتصادی خانواده وارد ارتش شدو جنگ هنوز تمام نشده بود ولی درتمام دوره خدمت هیچ وقت به جبهه اعزام نشد تا وقتی که جنگ  هم  به پایان رسید و قاسم همچنان در پادگان ۰۱ مخابرات نیروی زمینی ارتش مشغول به کار بود.

 سال شصت و نه وقتی برای ماموریتی به کردستان رفت، به دوران کاری اش فکر کرد و به این که فرمانده اش گفته بود: وقتی در نظام جمهوری اسلامی خدمت می کنید، همه جا منطقه جنگی است .

در محور سقز به بوکان اتو مبیلش دچار سانحه شد اول درد را حس کرد و بعد خلسه ای در جانش نشست، اما این کشته شدن معمولی نبود، اطاعت از فرمانده نظامی در یک مملکت اسلامی، جهاد در راه خدا به حساب می آید و اوکشته راه خدا شد .

شهید قاسم اصغری فرزند دوست محمد در دوم دی ماه سال هزار و سیصد و چهل و شش در مینودشت استان گلستان متولد شد و تحصیلاتش را در رشته فرهنگ و ادب تا سال اول دبیرستان ادامه داد و از آن پس به کار در ارتش جمهوری اسلامی پیوست.

وی در تاریخ بیست و دوم مهر ماه سال هزار و سیصد و شصت و نه در محور سقزو بوکان دچار سانه شد و به درج رفیع شهادت رسید، مزار این شهید والامقام درگلستان شهدای “ده امام” شهرستان پاکدشت است و از این شهید دو دختر و یک پسر به یادگار مانده است.

 برگرفته از کتاب حیات جاوید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی