شما اینجا هستید

اجتماعی » تقسیم بندی تهران در دستور کار دولت قرار دارد

از سال‌ها پیش مسئله انتقال پایتخت به جهت وجود تراکم جمعیت نامناسب در پایتخت و توزیع نامناسب امکانات و مزایای دولتی در مرکز سیاسی کشور و دستور کار دولت‌ها قرار داشته است.

این مسئله به دلیل هزینه بر بودن و نیاز به بودجه بسیار زیاد عملی نبوده و جدی و جدی گرفته نمی‌شده است به همین دلیل برنامه تقسیم پایتخت به بخش‌های جداگانه پیشنهاد شد که در مرحله اول پس از جدا شدن کرج و شهرستان‌های مجاور آن از پایتخت استان البرز شکل گرفت.

پس از آن برنامه‌هایی برای جداسازی شهرستان‌های دیگر از جمله پاکدشت و ورامین و شهرستان‌های جنوبی و شمال شرقی پایتخت هم مطرح شد که به جایی نرسید و پیگیری نشد. اخیرا در سخنان احمد وحیدی وزیر کشور به این هدف اشاره شده که ایجاد استان شرقی و غربی تهران در برنامه دولت قرار گرفته و در حال پیگیری مراحل انجام آن هستند که بدین وسیله بتوان توازن و تقسیم جمعیت بر اساس وجود امکانات لازم صورت گیرد و سیاست دولت ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است.

وزیر کشور به این نکته اشاره کردند که انتقال پایتخت در این برهه زمانی نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه است که با توجه به شرایط حاضر عملی نیست.

در مجموع با تمام برنامه های اجرا شده برای فائق آمدن به مشکلات پایتخت که هرکدام در مقاطعی تاثیر گذار بوده اند باز هم با توجه به جمعیت ساکن و حاضر در پایتخت مشکلات زیادی به چشم میخورد که هرکدام باید در جایگاه و زمان مناسب خود مورد بررسی و طرح برنامه قرار گیرد که با این خبر از وزیر کشور میتوان به حل و فصل بسیاری از این مشکلات امیدوار بود

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی