شما اینجا هستید

اجتماعی » حکایت روابط‌عمومی معلوم‌الحال مَلیجَک شهردار و شورا

به گزارش نادی نیوز، نشست تخصصی انجمن روابط‌عمومی ایران (نمایندگی جنوب شرق تهران) با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت، مدیران روابط‌عمومی و خبرنگاران در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی این شهرستان برگزار شد.

شواهد نشان از این داشت که روابط‌عمومی فرمانداری پاکدشت در دعوتی رسمی، همه مدیران روابط‌عمومی را فراخوانده بود و «خسرو رفیعی» رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران نیز در این نشست از استقبال خوب مدیران روابط‌عمومی ابراز خرسندی داشت و «محسن اردستانی» فرماندار این شهرستان نیز در جمع خبرنگاران تأکید کرد: «امروز دشمن سعی دارد تا ناامیدی و یاس را در بین مردم ترویج کند و این موضوع باعث شده تا جهاد تبیین اهمیت بسیار بالائی را پیدا کند، مجموعه‌های روابط‌عمومی شهرستان باید نقش بسزایی را ایفا کرده و دستاوردهای نظام و ادارات را به‌درستی به مردم منتقل کنند و در حقیقت، روابط‌عمومی‌ها افسران عملیات روانی هستند که اکنون دشمن آغاز کرده و در این راستا روابط‌عمومی باید فعالیت خوبی داشته و آموزش روابط‌عمومی بسیار مهم است تا بتوانند سواد رسانه‌ای خود را بالا برده و با انتقال این آموزش‌ها به بدنه ادارات، این نقش بسیار بالای خود را نشان دهند».

اما دراین‌بین نکته خاصی که از نگاه ما دور نماند، حضور نداشتن روابط‌عمومی یکی از شهرداری‌های مهم این شهرستان در این نشست بود. نبود این روابط‌عمومی در محفلی تخصصی و آموزشیِ باارزش و شنیده‌های نادی نیوز همچون «اجرانکردن مصوبه مهمِ ترویج فرهنگ شورای فرهنگ عمومی این شهرستان» از نقاط سیاه و پررنگ این شهرداری و شورا است.

نه آبدارچی شما هستم و نه آبدارچی دارم

پرواضح است همان‌طور که در کلام فرماندار این شهرستان تأکید شده، این روابط‌عمومی معلوم‌الحال نه‌تنها هیچ تمایلی به «آموزش و سواد رسانه‌ای» ندارد؛ بلکه مدت‌هاست با وجود اعتراض‌ها نسبت به تخصص و ناکارآمدی او و به گفته یک منبع آگاه مدیریت شهری این شهرستان، دو ماه پس از آغاز دوره ششم شورای اسلامی شهر، تغییر مدیریت و ساختار اصلی روابط‌عمومی شهرداری و شورا کلید خورده و تغییر مدیر روابط‌عمومی، بارها به شهردار فعلی و شورا تذکر داده شده؛ اما همچنان خبری نیست و آنچه مسلم است دلیل اصلی تغییرنکردن ساختار روابط‌عمومی اینجاست که یکی از کارشناسان این روابط‌عمومی، خواهر عضو فعلی شورای شهر است. متأسفانه این مدیر و کارشناس حمایت‌‌های پوششی می‌شوند.

چند مراجعه اعضای مجموعه رسانه‌های «تهران پارسه» و «نادی نیوز» به این روابط‌عمومی، خالی بودن دفتر، رفتار دوپهلو مدیر روابط‌عمومی، «مَلیجَک شهردار و شورای شهر بودن» و برخورد از بالابه‌پایین و هم‌تراز با شخص رأس مجموعه یعنی شهردار و توهین‌آمیز توسط کارشناس روابط‌عمومی (خواهر عضو شورا) برای ما متواتر شد، به‌نوعی که حتی اغلب از سوی معاونان شهردار نیز با اعتراض روبرو بود و این در حالی است که در همین نشست تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، بارها از سوی متخصصان روابط‌عمومی بر رفتار مناسب و صحیح با ارباب‌رجوع و مخاطبان تأکید شد؛ اما صدتأسف که این روابط‌عمومی غایب این نشست، در همین روز و بلافاصله بعدازاین نشست، به مخاطب خود اعلام می‌کند: «نه آبدارچی شما هستم و نه آبدارچی دارم»! قضاوت اینکه به جایگاه رسانه یا شغل شریف «آبدارچی» توهین داشت را نیز به شما می‌سپاریم.

امید است با اقدام عاجل شهردار، بازرسی این شهرداری، شورا یا مسئولان ذی‌ربط، به‌زودی تخصص‌گرایی و کارآمدی بر جایگاه مهم و اساسی این شهرداری حاکم شود تا در این برهه «عملیات روانی»، خسارت‌های جبران‌ناپذیر را برای جامعه به دنبال نداشته باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی