شما اینجا هستید

اخبار » ارتباط مؤثر یک هنر است
گروه : اخبار , یادداشت

به گزارش نادی نیوز : 75درصد زندگی ما ارتباط با دیگران است ولی تنها 10 درصد مردم دنیا هنر ارتباط مؤثر را بلدند. همه ما دوست داریم با دیگران ارتباط مؤثر برقرار کنیم. گاهی از اینکه می‌بینیم نمی‌توانیم منظورمان را منتقل کنیم و حرف‌ها و صحبت‌هایمان تأثیرگذار نیست و بین دیگران چندان محبوبیتی نداریم، رنج می‌بریم. این نشان می‌دهد که به‌طورجدی نیاز داریم مهارت و هنر ارتباط مؤثر را به‌صورت کاملاً کاربردی فرابگیریم.

یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت ارتباط مؤثر است. ارتباط مؤثر یک هنر با تمام ظرافت‌هاست که به ما کمک می‌کند تا زودتر به موفقیت – کسب شغل مناسب و دلخواه – برآورده شدن خواسته‌ها – پیداکردن دوست‌های خوب و فراوان، برسیم.

افرادی که از توانایی «ارتباط مؤثر» بهره‌مند هستند، محبوب همه به شمار می‌آیند و مدام با پیشنهادهای جذاب در زمینه‌های مختلف مواجه می‌شوند. کسانی که هنر ارتباط مؤثر با دیگران را دارند، بهتر و بیشتر می‌توانند دیگران را بشناسند و از آسیب‌هایی که دیگران می‌توانند جلو راهشان قرار دهند، جلوگیری کنند.

ارتباط مؤثر یعنی استفاده از قالب‌های متنوع، جذاب و دلپسند برای دیگران، تا نه‌تنها حوصله ما و حرف‌های ما را داشته باشند بلکه مشتاق دیدارمان باشند.

یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت این است: آنچه که دوست دارید و کاری که به آن علاقه دارید را انجام دهید.

راه دیگر موفقیت آن است که بیشتر با افراد موفق وقت بگذرانید و تلاش و پشتکار داشته باشید.

همه ما می‌دانیم افرادی که با آن‌ها رابطه داریم بر زندگی و فکر ما تأثیر می‌گذارند.

*ساعده شاکری سیاوشانی

برگرفته از کتاب «ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران» نوشته سید مجتبی حورایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

نادی نیوز | پایگاه خبری و تحلیلی اطلاع رسانی